Zalatransfer - Repülőtéri transzfer

www.zalatransfer.hu

Észak felé első lesz a SAS!

2013.03.20.

Észak felé első lesz a SAS!

- ígérte meg a SAS, skandináv légitársaság régiónkért felelős értékesítési igazgatója, Stefan Eiche a légitársaság visszatérése apropóján tartott, a hazai általános értékesítési ügynöke, a Tensi Aviation által szervezett vacsorán.

Hat év kihagyás után rögtön két útvonal megnyitásával tér vissza a magyar piacra a világ egyik legpontosabb légitársasága, az 1946-ban alapított SAS. 

Jóllehet komoly adottságokkal indul a magyar piac újrahódítására a SAS 70 észak-európai úti céljával, nem lesz egyszerű a meccs olyan vetélytársakkal, mint a keddi eseményen meg nem nevezett, de finoman mégis megidézett, szintén kiterjedt északi hálózattal rendelkező Norwegian. Az airBaltic szintén Észak felé igyekszik hidat verni a régiónkból is.

Bár az alig évtizedes múltú Norwegian alaposan feladta a leckét az 1946-ban alapított SAS-nak, mely kis híján be is zárta a kapukat a tavalyi év végén, mégis az északi piac 30-50%-át tudja magáénak.

Point-to-point a Ryanairrel és a Wizz Air-rel is meg kell küzdenie a SAS-nak, de kevésbé az üzleti utazókért, melyek a tervek szerint szintén fontos utazó közönségét jelentenék a Koppenhágába heti hatszor, Oslóba heti négy helyett végül háromszor közlekedő járatot.

Hazai MICE-utaztatók rémálma volt, hogy a skandináv piacról a Malévvel bizonytalan időre eltűnt a full service fuvaros. Ezt az űrt betöltheti a SAS, bár a napi egy járat még nem mindenkinek kedvez. De csak üzletemberekkel nem is lehetne tölteni azt nagyjából 60 illetve 30 ezer ülésnyi kapacitást, ami Koppenhágába és Oslóba indul március 31-től.

Ezért a SAS számít a hazai szabadidős turistákra főleg hosszú távú járatain a két északi főváros repterén keresztül. A leisure-rel számolnak a skandináv küldő piacról, mely ebben a szegmensben mégsem bukott akkorát, mint amitől a Malév kidőléskor a szakemberek még rettegtek.

A SAS annak fejében maradt meg a piacon, hogy befektetői átfogó karcsúsítást várnak el tőle. A leépítéseken túl ez kiterjed a flotta egységesítésére is. Így 2013/14 fordulójára kivonják az MD80-as típusokat, valamint a Boeing 737 „Classic” változatokat. Helyettük Airbus A320-as Neo, és Boeing 737 NG család madarai veszik át a terepet. Mi több, bázis szerint is elkülönítik a típusokat: Oslóban és Stockholmban 737 NG-k, míg Koppenhágában az A 320-asok állomásoznak majd.

Előremenekülést választott viszont az útvonalhálózat fejlesztésében az északi fuvaros; idén 45 új desztináció került be a menetrendbe, ebből kettő Budapest. Stefan Eiche ezzel kapcsolatban kérdésünkre elmondta, a meglevő erőforrások (gépek, dolgozók) jobb kihasználásával oldják meg az új útvonalak kiszolgálását. 

vissza